Kamis, 26 November 2015

Pemulihan Hangover

Pemulihan Hangover

Adakah anda minum agak terlalu banyak dan kini menghadapi kepala berat? Perlu pergi untuk mesyuarat yang penting hari akan datang? Keletihan cenderung untuk hilang secara semula jadi dalam masa lapan hingga dua puluh empat jam selepas anda mendapat mabuk. Walau bagaimanapun, jika itu tidak berlaku, terdapat ubat-ubat anti mabuk tertentu yang mungkin membuktikan membantu besar kepada anda.

Rehat adalah yang terbaik yang boleh anda lakukan. Badan anda memerlukan masa untuk pulih jadi ia akan menjadi lebih baik untuk tinggal di tempat tidur sehingga masa anda mula berasa lebih baik. Minum air dan buah-buahan yang cukup jus untuk badan anda semula. Jangan mengambil kafein. Kafein hanya akan menjadi kering anda seterusnya dan menimbulkan masalah yang lebih besar. Minuman sukan dan jus oren yang kaya dengan Vitamin C telah terbukti membantu. Makan makanan yang kaya dengan mineral seperti ikan dan jeruk dalam tin.

Mandi dengan air sejuk dan panas secara alternatif boleh membantu. Aktiviti fizikal, merupakan satu lagi ubat mabuk, jadi anda mungkin pergi untuk senaman atau hanya memilih untuk berenang atau berbasikal. Elakkan mengambil ubat tahan sakit seperti Ibuprofen, Aspirin dan Tylenol sebagai kesan sampingan daripada kenaikan perubatan dengan alkohol dalam sistem anda. Tylenol boleh merosakkan untuk hati anda, Aspirin menipis darah seperti alkohol tidak dengan itu akan memburukkan lagi keadaan dan Ibuprofen boleh menyebabkan pendarahan perut.

Mencegah lebih baik daripada mengubati, jadi anda mungkin menyediakan diri anda sebelum pengambilan alkohol. Sebelum minum arak makan makanan berlemak yang membantu dalam mencegah kesan menjengkelkan bahawa alkohol boleh ada di perut anda. Minum susu yang melindungi lapisan perut anda dan juga melambatkan penyerapan alkohol. Anda mungkin juga pengambilan minuman ringan bukan berudara dan air sambil minum alkohol untuk menjaga tubuh anda terhidrat. Minum arak hanya sekali-sekala dan mengehadkan jumlah yang sebagai kurang yang mungkin. Ini akan menjimatkan anda daripada pergi melalui apa-apa kesukaran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar