Rabu, 25 November 2015

Herba Sebagai Perubatan Alternatif Terkenal

Herba Sebagai Perubatan Alternatif Terkenal

Menurut Wikipedia, herba merupakan tumbuhan yang bernilai untuk rasa, bau, atau lain-lain kualiti. Herba yang digunakan dalam masakan, seperti ubat-ubatan, dan untuk tujuan rohani.

Pertumbuhan tumbuh-tumbuhan di bumi mengandungi banyak keunikan mereka sendiri. Kemurahan Allah yang telah dilihat dengan jelas oleh kehijauan dan fertilities yang menyembunyikan banyak rahsia kerana rahmat dan berkat Allah. Oleh kerana hujan dan cahaya matahari, tumbuh-tumbuhan mengandungi banyak sebab untuk menjadi penawar kepada penyakit manusia.

Herba telah pun diketahui oleh nenek moyang kami yang hebat mengandungi kuasa yang boleh menyembuhkan penyakit paling (kecuali mati) dan mengekalkan kesihatan umum tersembunyi. Para penyelidik dari seluruh dunia telah membuktikan bahawa herba memang boleh membantu untuk menyelesaikan isu-isu kesihatan kita. Pada masa kini, seperti yang kita lihat banyak syarikat kesihatan yang besar telah menghasilkan produk mereka diperbuat daripada herba ekstrak.

Berbanding dengan ubat moden atau perubatan, herba adalah lebih selamat untuk dimakan. Selain itu, mereka adalah lebih murah kerana proses pembuatan mereka tidak memerlukan proses yang kompleks dan menggunakan jenis kimia supaya mereka dapat dikekalkan. Sebaliknya, herba secara langsung diambil dari tumbuh-tumbuhan dan proses yang mudah yang perlu dilakukan untuk menghasilkan produk yang boleh digunakan dengan selesa. Mereka juga boleh rendah atau tiada kesan sampingan kepada pengguna.

Sebenarnya, perubatan moden adalah terutamanya berkesan hanya dari segi kehilangan kesakitan pesakit. Malah, ubat-ubatan yang berasaskan dadah yang biasa digunakan. Pada asasnya, perubatan moden hanya memberi tumpuan dalam kesakitan untuk jangka panjang atau pendek. Sebaliknya herba yang terbukti boleh menyembuhkan penyakit secara beransur-ansur, selesa dan mudah.

Kesan-kesan sampingan ubat-ubatan moden yang begitu besar apabila dimakan dengan kerap. Terdapat juga berbahaya atau mungkin mengandungi unsur-unsur racun dan bahan kimia yang biasa digunakan. Biasanya, selepas jangka panjang memakan mereka, kesan seperti kanser, mental, jantung, dan masalah buah pinggang timbul. Barulah pihak berkuasa akan memberi amaran dan melarang pengguna daripada menggunakan atau membeli jenis ini produk. Kes ini adalah berbeza dengan herba yang biasanya tidak membawa kesan sampingan dan jika ada, ia boleh dengan mudah disembuhkan dengan menggunakan herba juga seperti air kelapa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar