Kamis, 26 November 2015

Bites dan Rawatan Ulser kronik

Bites dan Rawatan Ulser kronik

Seorang lelaki datang ke bilik perundingan saya baru-baru ini yang mempunyai tiga ulser terbuka di sekitar pergelangan kaki kanannya. Mereka berpakaian membalut oleh seorang jururawat dua kali seminggu dan amat menyakitkan untuk disentuh. Sudah lima bulan sejak dia mempunyai gigitan nyamuk pada pergelangan kaki, yang tidak sembuh sepenuhnya sebelum dia patah pergelangan kaki dan kawasan yang terjejas ketika itu bersalut dalam plaster. Buku lali itu sendiri telah ditetapkan tetapi kulit di sekitar tempat patukan adalah bengkak dan burik dan telah berkembang menjadi ulser menangis terbuka. Satu-satunya dia mendapat bantuan adalah untuk meletakkan pek ais di sekitar buku lali, di atas kuah.

Selama bertahun-tahun dalam amalan saya, saya telah melihat banyak ulser itu dan melihat bagaimana sukar mereka untuk berurusan dengan sekali kulit rosak demikian. Lelaki itu adalah 65, sarjana muda yang merokok dan minuman yang banyak. Nah, anda mungkin berkata, dia tidak membantu tubuh untuk sembuh dengan meletakkan ini jenis tambahan pada organ-organ itu. Saya bersetuju tetapi kita juga dapat melihat tingkah laku ini sebagai sebahagian daripada gejala itu. Keinginan untuk perangsang begitu kuat bahawa walaupun dalam menghadapi kesakitan dan kehidupan sekatan fikirannya menjadikan alasan mengapa ia sempurna OK untuk meneruskan ketagihan beliau.

Saya teringatkan dua remedi; salah satu yang akan menjadi penggunaan yang besar kepadanya pada masa gigitan dan juga di kemudian hari, dan yang kedua yang akan menjadi bahagian saya preskripsi saya untuk dia sekarang.

Yang pertama adalah Ledum, dibuat dari Wild Rosemary, pokok renek malar hijau yang kecil dengan bunga kecil putih yang mengandungi kapur barus antiseptik seperti minyak. Ini adalah salah satu homeopati pertama kit bantuan itu untuk bercuti dan perlu diambil secara dalaman berikutan gigitan atau sengatan, di mana kulit menjadi bengkak dan burik dan di mana flanel sejuk atau kompres melegakan gatal-gatal dan tidak selesa. Topically, penggunaan Bite dan campuran Sting yang juga mengandungi Ledum serta anti gatal lain, ubat-ubat anti radang dan adalah satu pelaburan yang baik untuk kit anda. Ia boleh dibeli di mana-mana yang baik kedai makanan kesihatan atau farmasi.

Ledum juga diberikan mengikut mana-mana 'tusukan luka' seperti memijak paku, cucuk dari duri, suntikan atau vaksin, jika terdapat beberapa kesan yang memudaratkan. Sudah tentu, hari ini kami juga memilih untuk mempunyai pekerjaan yang anti tetanus, hanya dalam kes - tetapi jangan biarkan yang menghalang anda menggunakan Ledum kerana kedua-dua pendekatan bekerja seiring.

Seseorang Ledum klasik mendapat dengan mudah salib, cepat marah dan cenderung untuk mengelakkan syarikat. Fikirkan kartun Dickensian lama seorang lelaki yang besar gout dengan kakinya dalam baldi air ais, menjerit pada semua orang untuk membantu dia ... swigging jauh di botol wiski.

Ubat yang kedua akan menjadi ubat fesyen sangat tua yang diperbuat daripada serbuk letupan, melalui proses farmaseutikal sudah tentu supaya hanya tenaga bahan kekal. Walau bagaimanapun, ini telah terbukti amat berkesan untuk luka-luka lama yang semata-mata tidak akan sembuh dan adalah tempat yang baik untuk memulakan dalam kes-kes seperti ini.

Apabila kulit telah mula pulih maka saya akan mempertimbangkan Ledum untuk lelaki ini dan akan mengharapkan untuk melihat, sepanjang masa, keinginan untuk meminum arak akan berkurangan.

Homeopati adalah satu sistem yang menakjubkan. Bukan invasif, lemah lembut tetapi amat berkuasa. Lihat sekeliling pada orang yang anda tahu, setiap daripada mereka mempunyai suka dan tidak suka, tabiat dan keinginan yang juga boleh didapati dalam perubatan, dan ia adalah betul-betul bahawa ubat yang boleh membantu untuk mengimbangi semula kesihatan mereka dan membawa kembali ke kerajaannya sendiri optimum .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar